Popular

Perut Ikan

Skinny Jeans dan Tahi Manusia Di Korea Utara (U)



Skinny jeans, film dewasa dan tahi manusia menjadi 'hot item' di Korea Utara sejak kebelakangan ini. Kim Young-soo, seorang profesor di Seoul Sogang University yang telah menemuramah beberapa pelarian @ pembelot negara Komunis tersebut, mengatakan bahawa barang-barang tersebut terjual"seperti goreng pisang panas".


Item yang popular lain yang dijual di Korea Utara termasuk drama TV dan mi segera, katanya. Pejabat berita Yonhap melaporkan bahawa kedai-kedai mula menjual tahi manusia untuk menghadapi kekurangan baja di Korea Utara. "Setiap keluarga menggunakan tahi manusia sebagai baja, namun begitu, memandangkan permintaan yang tinggi, kini baja tahi manusia mula boleh didapati di kedai - kedai."




Skinny jeans juga menjadi barang popular untuk dijual di Utara selepas larangan seluar berfesyen dimansuhkan. "Skinny jeans kini popular dan sedang mengubah fesyen wanita di Pyongyang," kata Profesor Kim.



--
IkanStim 2.0 says: Lawak jugak kalau guna google translate ni kan? Haha. Kesian Korea Utara. Pelik betul otak si Kim Jong-Il ni.. sampai Drama TV pun jadi hotstuff?? Laporan asal: Click

No comments: