Popular

Perut Ikan

Kes Pembunuhan Susu Kocak (18SG)

Some of you might already heard about it. Especially Law students. Untuk yang belum tau, begini ceritanya. Robert Kissel adalah suami kepada Nancy Kissel (gambar) yang bekerja sebagai banker Bank Pelaburan (Investment Banker) di Merrill Lynch Investment Banker. Diorang berdua ialah warga Amerika yang menetap di Hong Kong. Pembunuhan itu berlaku di Hong Kong.

Nancy

Tragedy bermula bila Nancy ada skandal dengan mamat yang buat wiring bernama Michael Del Priore. Oleh kerana Robert ni suspicious, dia hire PI (Private investigator) untuk intip Nancy. Semua ini untuk mendapatkan hak penjagaan untuk anak-anak diorang. Kalau Robert ada bukti mengatakan Nancy ni ada affair dengan lelaki lain, lagi senanglah nak dapat hak penjagaan kan. Dalam kenyataan Nancy kat mahkamah, kononnya dia membunuh suaminya untuk mempertahankan diri. Dia kata diorang selalu bergaduh dengan ganas + dia kena dera + kena liwat secara  paksa.



Okay, the best part is bila dia bunuh Robert. Caranya? menggunakan milk shake! Sebab itu lah kes pembunuhan ni dipanggil Milkshake murder trial. Nancy menyuruh anak nya memberikan Robert susu kocak (Haha. Milkshake ler) berperisa strawberry dengan bancuhan ubat penenang. Kalau dia bagi sendiri confirm la suami dia tak nak minum kan? Bila anak-anak mereka berada di luar apartment, Nancy mula "clubbed" suaminya sampai mati. Clubbed bukan menari dalam kelab ye adik-adik, clubbing tu ialah memukul dengan objek keras. Sebab itulah pembunuhan ni adalah pembunuhan paling popular dalam sejarah jenayah di Hong Kong. Media are all in to it.

Nancy sudah pun dijathukan hukuman penjara seumur hidup dari tahun 2005, tetapi dia tidak mengaku bersalah atas kesalah membunuh. Dia tetap menyatakan dia membunuh untuk mempertahankan diri. Trial ni berlarutan hinggalah ke hari ini sebab Nancy tak give up untuk appeal. Tetapi, pada 25 Mac 2011 (today!), juri sebulat suara mengatakan Nancy Kissel bersalah atas kesalahan membunuh Robert Kissel.

Maklumat diperoleh dari wikipedia dan berita online.

IkanStim 2.0 : Boleh tahan jugak lawyer Nancy pertahankan dia. Pengajaran paling penting ialah, milkshake kills!

No comments: